toor1-min افزایش تقاضا برای رزرو تور نوروز 1400، سفر به شرط رعایت پروتکل‌ها

با فروکش کردن تب کرونا در آخرین روزهای پاییز و شروع زمستان، این بار نوبت به موج رزرو تورهای نوروز 1400 رسیده است. سال گذشته تا اوایل بهمن ماه ظرفیت بسیاری از تورهای نوروزی تکمیل شده بود که ناگهان، پدیده‌ای به نام کرونا باعث کنسل شدن همه تورهای نوروزی شد. اما بعد از یک سال، دیگر خبری از تنش‎های آغازین شیوع کرونا نیست.

 

تغییر سبک زندگی در دوران پساکرونا

در این یک سال فرهنگ زندگی مردم تا حدودی برای زندگی در کنار این ویروس کوچک تغییر کرده، به طوری که بیرون رفتن از خانه و یا سفر کردن با رعایت اصول بهداشتی چندان سخت نیست. از این رو تور نوروز 1400 برای مقاصد مختلف مورد توجه قرار گرفته است.

شرایط برگزاری تورهای نوروز 1400

نوروز 1400 امکان سفر به بیشتر مقاصد توریستی داخلی و خارجی وجود دارد. همه مسیرهای پروازهای داخلی باز بوده و امکان سفر به همه شهرهای کشور وجود دارد. بیش از نیمی از هتل‌های داخلی نیز تا نوروز 1400 باز خواهند شد. اگرچه تعطیلات عید بهترین فرصت برای سفر بوده و سفر در این ایام به هر مقصدی خالی از لطف نیست، اما امکان رزرو کدام تور نوروز 1400 وجود دارد؟

شلوغی تورهای نوروز 1400 داخلی با وجود کرونا

همه شهرهای توریستی کشور در ایام نوروز پر از گردشگر خواهند شد. سفرهای نوروزی امسال با تور هوایی، تور زمینی و حتی با خوردرو شخصی، برگزار خواهد شد. البته تورهای نوروز 1400 داخلی از نظر قیمت ممکن است با یکدیگر اختلاف داشته باشند. همچنین آب و هوای مقاصد گردشگری مختلف نیز با هم متفاوت است. در ادامه با بهترین و ارزان‎ترین تور نوروز 1400 داخلی بیشتر آشنا خواهیم شد.

تور مشهد نوروز 1400 و شلوغ شدن حرم بعد از 1 سال

اگرچه آب و هوای مشهد در ایام نوروز سرد است، اما تور مشهد نوروز 1400 حال و هوای ویژه‎ای دارد. احتمالا عید امسال و بعد از قریب به یک سال صحن‎های حرم امام رضا شاهد حضور زائرانی از سراسر کشور خواهد بود. اگرچه تمامی پروتکل‎های بهداشتی در حرم امام رضا علیه‌السلام رعایت می‎شود. زائران به صورت خانوادگی روی فرش‌ها نشسته و فرش‌ها با هم فاصله دارند و خادمان اجازه پر شدن بیش از حد و رواق‌های و شبستان‌های سرپوشیده را نمی‌دهند.

وضعیت قطار، پرواز و هتل‌ها در تور نوروز 1400 مشهد

هتل‌های مشهد نیز احتمالا در نوروز 1400 پر خواهند شد. پس بهتر است از اوایل بهمن ماه، به فکر رزرو تور مشهد نوروز 1400 باشید، زیرا این امکان وجود دارد که ظرفیت پروازها و یا هتل‌های مشهد خیلی زود پر شود. قیمت هتل‌های مشهد نیز در نوروز 1400 احتمالا بالا خواهد رفت. پس اگر قصد دارید تا در هزینه‌های سفر به مشهد در تعطیلات عید صرفه جویی نمایید بهتر است یک هتل آپارتمان‌ یا یک هتل‌ 2 یا 3 ستاره را برای تور مشهد نوروز 1400 انتخاب کنید.

تور کیش نوروز 1400؛ گران‌ترین تور داخلی نوروز

جزیره کیش در نوروز و فصل بهار آب و هوایی بسیار معتدل و مطبوع دارد و بهترین زمان برای سفر به جزیره کیش هم در بازه زمانی اسفند و فروردین است. اگرچه تور کیش در همین بازه یک ساله شیوع کرونا نیز هیچ‌گاه خلوت نشد و تقاضا برای خرید تور کیش همواره وجود داشت.

وضعیت پرواز و هتل‌ها در تور نوروز 1400 کیش

نوروز امسال که آب و هوای جزیره هم خوب است احتمالا قیمت تور کیش نوروز 1400، افزایش خواهد یافت. به طوری که قیمت تور کیش در این ایام ممکن است به چند برابر قیمت همین تور در فصل تابستان یا پاییز  برسد. اگر شما هم قصد رزرو تور کیش نوروز 1400 را دارید، بهتر است تور خود را تا قبل از اسفند ماه رزرو نمایید. زیرا ممکن است علاوه بر پرواز کیش، هتل‌های کیش هم پر شوند.

toor2-min افزایش تقاضا برای رزرو تور نوروز 1400، سفر به شرط رعایت پروتکل‌ها

قیمت تور نوروز 1400 به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

نحوه تعیین قیمت تورهای داخلی نوروزی به 2 پارامتر بلیط رفت و برگشت هواپیما یا قطار و هتل محل اقامت بستگی دارد. قیمت تورهای خارجی نوروز 1400 به 3 پارامتر بلیط رفت و برگشت هواپیما، هتل محل اقامت و هزینه اخذ ویزای توریستی (در صورت لزوم) بستگی دارد. معمولا بسته به شهر مقصد هزینه بلیط رفت و برگشت هواپیما و یا قطار مشخص خواهد بود. در مورد هتل محل اقامت نیز این نکته را در نظر داشته باشید که هتل محل اقامت شما هرچه به مرکز شهر نزدیک‌تر باشد، هزینه بیشتری برای اقامت باید پرداخت کنید و هرچه هتل شما از مرکز شهر دورتر باشد و یا حتی در حومه شهر واقع شده باشد، هزینه اقامت شما کمتر خواهد بود.

تور نوروز 1400 را کی رزرو کنیم؟

اگر متقاضی تورهای نوروز 1400 هستید، بهتر است تور خود را از اوایل بهمن ماه رزرو نمایید. اگر برنامه سفری شما برای نیمه دوم تعطیلات است، شاید بتوانید در نیمه اول تعطیلات نیز تور خود را تهیه کنید. اما در صورتی که تمایل دارید در ایام نوروز تور استانبول نوروز 1400 را رزرو کنید، بهتر است چند ماه قبل از سفر، بلیط پرواز استانبول را تهیه و هتل‌های استانبول را نیز از یک ماه قبل از تاریخ سفر رزرو کنید.

toor3-min افزایش تقاضا برای رزرو تور نوروز 1400، سفر به شرط رعایت پروتکل‌ها

در سفرهای نوروزی چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

محدودیت‌های سفر در دوران کرونا بیش از 1 سال است که ادامه دارد و خیلی‌ها دیگر به این محدودیت‌ها توجهی ندارند. سفر در ایام نوروز و در دوران کرونا، اگرچه توصیه نمی‌شود، اما امکان پذیر است. به شرطی که در طول سفر خود را ملزم به رعایت چند نکته کنید:

  • دستان‌ خود را مرتب با آب و صابون شسته و سپس ضدعفونی نمایید.
  • پد الکلی، ژل ضدعفونی کننده و الکل برای ضد عفونی سطوح با خود همراه داشته باشید.
  • دستکش یک بار مصرف، و ماسک به تعداد کافی با خود همراه داشته باشید.
  • قبل از رزرو هتل از رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در آن هتل مطمئن شوید.
  • در هنگام تحویل گرفتن اتاق حتما خودتان یک بار همه سطوح را ضدعفونی کرده و از تهویه اتاق مطمئن شوید.
  • در مکان‌های عمومی و شلوغ تردد نکرده و فاصله اجتماعی را حفظ کنید.
  • همه وسایل شخصی خود را حداقل روزی چند بار ضدعفونی کنید.
  • بدون دستکش یک بار مصرف به وسایلی که در مکان‌های عمومی قرار دارند دست نزنید.
  • از خرید مواد غذایی غیر بسته‌بندی که در محیط باز به فروش می‌رسند خود داری کنید.
  • قبل از صرف غذا در یک رستوران، از سلامت و پاکیزگی رستوران مطمئن شوید.
  • اگر شخصی را با علایم مشکوک به کرونا یا سرماخوردگی مشاهده کردید، حداقل یک متر از او فاصه بگیرید.

منبع مطلب : وبیت